Uygulamalı Matematik Nerelerde Kullanılır? Ne işe Yarar?Kısa Bir Giriş

Ankara Üniversitesi'nde Fen Fakültesi'nde Matematik Bölümü okuyan arkadaşlar bilir ki, 4.sınıfa geldiğimizde bizleri 3 ana gruba ayırırlardı.
1)Cebir Grubu : Topoloji ve Sayılar Teorisi ağırlıklı pür matematiğin daha çok üzerinde durulduğu grup.
2)Analiz Grubu : Adı üzerinde, Reel-Kompleks-Fonksiyonel Analiz&Topoloji ağırlıklı grup
3)Uygulamalı Matematik : Diferensiyel denklemler, matematik sistemler,özel fonksiyonlar ve matematiğin uygulamalarının yoğun olduğu grup.
Ben de diferensiyel denklemleri çözmeyi sevdiğimden ve topolojiyle aramı pek düzeltemediğimden, uygulamalı matematik grubunu seçtim.Derslerimiz 3 ana ders olan; Uygulamalı Matematik, Kısmi Diferensiyel Denklemler ve Dinamik Sistemler ile seçmeli derslerden oluşuyordu.Eğitim programı fazlasıyla yoğundu ve bu 3 dersden Kısmi Diferensiyel Denklemler dışındakilerle yeni tanışmıştık.Özellikle uygulamalı matematik dersi ilgimi çekiyordu.Çünkü satırlarca integral hesabı ve bunların yorumlanması gerekiyordu.Tabii o sıralarda bunları yapmak dersi geçmemiz için zorunluydu ve çok da hoşuma gitmiyordu açıkcası.Ama üzerinden zaman geçince, bu bilgilerin önemini anlıyorum.Özellikle teknolojideki gelişmeleri gördükçe.Bende hazır vaktim ve imkanım varken bu bloga paylaşımlarımı sunmaya karar verdim.Sebebi, açık konuşmak gerekirse , kişisel tatmin; ama yararlananlar olursa da buna çok memnun olurum.Peki bu blogda neler olacak:
  • Kısa konu özetleri
  • Çözümlü örnekler
  • Kaynaklar
İnşallah, güzel olacak:)



Erhan Duman

Yorumlar